Astrid heeft zowel in de commerciële wereld als in de publieke sector gewerkt. Met haar eerste leidinggevende functie kwam de interesse voor organisatieontwikkeling en leiderschap vanuit de vraag: wat drijft mensen? Waarom doen ze wat ze doen?
‘De kloof tussen managementtheorie en de dagelijkse praktijk fascineerde me enorm. Ook in mijn eigen gedrag: ik had toch genoeg opleidingen, trainingen en cursussen gedaan om te weten wat ‘goed’ was? Waarom deed ik dat dan niet consequent? En was het dan vreemd dat mijn team ook niet alles ‘goed’ deed?’
Astrid is op haar best in het snijvlak tussen organisatiediagnose en begeleiding van mensen bij het leren en ontwikkelen op de verbetervraagstukken.
Astrid richt zich op de match tussen persoon en/of team, rol en context. Dat is voor elke persoon, rol en context een andere puzzel: in de ene rol excelleren betekent bijvoorbeeld niet dat je dat in een andere context ook zomaar doet. Dus geen leiderschap op basis van ‘vinkjes’ als empathisch, visionair, authentiek, etc., maar kijken hoe mensen het beste tot hun recht komen in een omgeving die bij ze past, uitgaand van drijfveren en (daarbij behorende) talenten, valkuilen en blinde vlekken. In een passende rol en context ligt werkgeluk en positief gedrag voor het grijpen.
Astrid ondersteunt bij het formuleren van de kern van het probleem en begeleidt bij het vinden van de oplossing. Immers, op basis van inzicht ben je er nog niet. Dan moet het in praktijk worden gebracht en daarbij kom je verder met af en toe een duwtje in de rug van Astrid.